Mondial Paris Motor Show 2018
Er wordt in de media wel eens getwijfeld over het voortbestaan van autobeurzen, “men doet toch alles online???”. Gisteren is de Autosalon van Parijs officieel geopend en deze oudste autosalon ter wereld (dateert van 1894) laat zien dat zowel automerken als bezoekers nog graag naar autobeurzen komen. De Parijs Motorshow (ook wel Mondial Paris genoemd) wordt elke twee jaar georganiseerd en laat ook dit jaar weer veel primeurs van aantrekkelijke leaseauto’s zien. Fleetcompass was op de persdag aanwezig en neemt je met deze foto-shoot mee langs de aantrekkelijkste nieuwe leaseauto’s.
BMW 3-serie
De belangrijkste primeur kan toch wel de compleet nieuwe BMW 3-serie genoemd worden. Hij is maar liefst 8 centimeter gegroeid, daarvan neemt de wielbasis (afstand tussen de wielen) 4 centimeter voor zijn rekening. Dat betekent meer beenruimte voor de achter passagiers. De koplampen en achterlichten hebben nu standaard LED-technologie. Het interieur is er ook technologisch op vooruit gegaan. Zie daar het compleet digitale instrumentarium.
Kia Proceed
Kia had de 5-deurs Ceed en Ceed stationwagon al laten zien. De Proceed is eigenlijk de tussenvorm. Op 30 liter na dezelfde bagageruimte als de stationwagon, maar dan verpakt in een stijlvoller uiterlijk. Een echte Shooting Brake! Kia loopt voorop met goed werkende ADAS-systemen zoals lane-departure, adaptive cruise control, maar ook luxe voorzieningen zoals stoelverkoeling en stuurwielverwarming. Dat is redelijk uniek in deze klasse. We zijn benieuwd naar de prijs, helaas heeft schoonheid vaak een prijs…
Peugeot 508 SW
Peugeot heeft met de 508 een aantrekkelijke auto neergezet, die in SW (stationwagon) uitvoering alleen nog maar praktischer is geworden. Het zwevende dashboard met “piano-toetsen” is een lust voor het oog. De instap naar de achterbank is minder groot dan we verwacht hadden.
Toyota Corolla (Touring Sports)
De Toyota Auris is niet meer. Deze is vervangen door de wel bekende naam: Corolla. In hybrid-uitvoering is het een erg aantrekkelijke leaseauto. De hybride-motor zorgt voor een gunstig verbruik, goede rijeigenschappen en een lage TCO (Total Cost of Ownership). Voor het eerst is de Corolla leverbaar met twee hybride motoren, een 122pk en 180pk variant. De stationwagon-uitvoering (Touring Sports) was nu voor het eerst te zien. De wielbasis van de TS komt overeen met de Toyota Avensis, waardoor hij over veel ‘functionele’ binnenruimte beschikt. Toyota verwacht dat de meeste zakelijke rijders voor de Touring Sports-versie kiezen.
Audi E-Tron
Uiteraard mag de Audi E-tron niet vergeten worden. Hier wordt net als bij de Mercedes EQC veel van verwacht. Deze eerste en volledig elektrische Audi onderscheidt zich niet door een avantgardistisch uiterlijk. Als je niet beter weet, dan is het gewoon een Audi. De buitenspiegels zijn het opvallendste uiterlijke detail. Het zijn camera’s, waarbij in de deur een beeldscherm zit die je in de spiegels laat kijken. Jammer is het dat de deurgrepen niet verzinken in het portier. In combinatie met de camera-buitenspiegels komt dat ouderwets over.
Mercedes-Benz EQC
Tegenhanger van de Audi E-tron is de Mercedes-Benz EQC. Tezamen met de Jaguar I-Pace trekken ze ten strijde tegen Tesla. Mercedes heeft met de EQC een herkenbare Mercedes gepresenteerd. Geen futuristisch uiterlijk, maar bewust een grote Mercedes-grille op de neus. Vanwege de elektrische aandrijving heeft deze grille niet de functie van het koelen van de motor, maar zorgt het enkel voor de Mercedes-herkenbaarheid.
Mercedes-Benz A-klasse sedan
Wij noemen het een sedan, maar Mercedes heeft het zelf over de A-klasse Limousine. What’s in a name. Deze ‘kont’ op de A-klasse geeft hem een volwassener uiterlijk mee. Binnenin is het dezelfde luxe als zijn 5-deurs broer. Dat betekent grote touchscreens met een extra touchpad op de middenconsole. Het is opvallend dat het swipen op de touchpad in tegengestelde richting gaat ten opzichte van het swipen op het touchscreen. Op het touchscreen is het de logische richting die je gewend bent van je telefoon.
Geef een reactie